لیست اختراعات امين ذبيحي نژاد
ميدانيم تمامي تابلوهاي تحريك از ولتاژ وجريان ژنراتور به صورت مستمر نمونه گيري مي كنند. درفرايندكنترل اتوماتيك ولتاژ ترمينالهاي ژنراتور–AVR- نيز اين ولتاژ و جريان نقش تعيين كننده اي درميزان If تابلو تحريك بازي مي كنند. درسيمولاتور ژنراتور و شبكه قدرت جهت تست ديناميكي و استاتيكي تابلوهاي تحريك نيز ولتاژ وجريان ژنراتور در سطح ولت به كمك كارت NI PCI براي تابلو مهيا شده است. كه اين سطح ولتاژ با دستگاه تقويت توان به سطح ولت براي ولتاژ و 1A براي جريان ژنراتور خواهد رسيد. شكل 10 شكل موج خروجي كارت را نشان ميدهد. وجوداين تجهيز – دستگاه تقويت توان- باعث ميشودكه نه تنها از كارتNI PCI در برابر اضافه ولتاژها محافظت شود بلكه كمك مي كند تا سيمولاتور تقريباً به تمامي تابلوهاي تحريك متصل و تنها محدود به يك مدل خاص نگردد. شكل 11 نمودار خروجي تقويت كننده توان را نشان مي دهد. طبقه تقويت توان نيز به نوبه ي خود به سه بخش تقويت ولتاژ ورودي تا 110 ولت موثر با جرياندهي 50mA جهت اعمال بهPT و شبيه سازي ولتاژ ژنراتور، و بخش تقويت جريان تا 1A براي اعمال بهCT و شبيه سازي جريان ژنراتور ميباشد.
سيستم گرمكن تانكرهاي حمل مازوت با بهرهگيري از حرارت اتلافي اگزوز نفتكش در زمينه فني دستگاههاي مبدلهاي حرارتي، مبدل حرارتي بهبود دهنده، بازيابي گرما از گازهاي خروجي و بهره مندي از گرماي تلف شده گازهاي خروجي ميباشد. تانكرهاي حمل مازوت معمولا در فصول گرم سال مشكل خاصي براي تخليه مازوت ندارند، اما در مواقعي كه دماي مازوت درون نفتكش كاهش مييابد باعث ميشود كه مازوت سفت شده و تخليه آن با مشكل روبرو شود. گرم نگاه داشتن و حفظ دماي مازوت درون تانكر در زمان حمل و تخليه، مهمترين عامل تخليه آسان مازوت ميباشد. سيستم طراحي شده شامل مبدل حرارتي پوسته و لوله، سيال واسط روغن حرارتي، پمپ توربيني، دمپر مكانيكي و لوله هاي حامل سيال واسط ميباشد. مبدل حرارتي با استفاده از بازيابي حرارت اتلافي اگزوز كشنده روغن درون لوله ها را گرم ميكند و پس از آن روغن داغ توسط لوله حامل روغن به زير تانكر حركت ميكند و پس از سيركولاسيون حرارت خود را به جداره تانكر پس ميدهد و در نتيجه تخليه مازوت به راحتي امكانپذير خواهد بود. روغن داغ كه حرارت خود را به مازوت پس ميدهد، سرد شده و دوباره به سمت مبدل حرارتي جهت استحصال گرما حركت ميكند.
پمپاژ پاياي مايعات بااستفاده از كمپرسور هواي فشرده در زمينه فني مهندسي مكانيك و ماشينهاي جابجايي مثبت و غير مثبت مانند پمپها براي سيالات با قابليت پمپاژ انواع مايعات با فشار بالا به واسطهي هواي فشرده كاربرد دارد. نحوه استفاده از اين سيستم به گونهاي است كه سه مخزن اصلي به صورت سيكلي و با كنترل شيرهاي برقي يكطرفه نقش پمپاژ را ايفا ميكنند. در اين سيكل، يكي از پمپها عمل پمپاژ با هواي فشرده را با حفظ فشار كاري انجام ميدهد و در همين زمان مخزن ديگر در حال تامين فشار تا رسيدن به فشار كاري لازم بوده و مخزن ديگري در همين حين با اعمال نيروي خلاء، مايع را به درون خود مكش كند و اين روند به همين ترتيب تكرار ميگردد و جاي مخازن در اين روند به شيوهي چرخشي تغيير مييابد. اين اختراع باعث برداشته شدن محدوديت پمپاژ فشار بالاي انواع مايعات، عدم تماس مستقيم مايع با اجزاي مكانيكي داخل پمپ، ايجاد صرفه جويي در مصرف انرژي از طريق استفاده از سيال واسطه هوا و حداقل كردن تعمير و نگهداري مورد نياز با حذف سيل و بيرينگ مورد استفاده در پمپهاي معمول ميگردد.
فيوز مكانيكي جهت ممانعت از تخريب پمپ هنگام شكست بلبرينگ در زمينه فني مهندسي مكانيك و پمپهاي جابجايي غير مثبت در ارتباط با سيستمها و تجهيزات پمپاژ و كنترل و تعميرات سيستمهاي پمپاژ ميباشد. اين اختراع با هدف جلوگيري از تخريب طبقات پمپ ناشي از حركت محوري بالانسر و شفت در هنگام شكست بلبرينگ ميباشد. در پمپهاي معمول طبقاتي فشار قوي، با شكسته شدن بلبرينگ، شفت پمپ به سمت جلو حركت مينمايد و طبعا بالانسر به سمت پروانهها و طبقات پمپ حركت كرده و با تخريب آنها، منجر به هزينه سنگين تعميرات در اين پمپها ميگردد. اختراع ادعايي با بهرهگيري از يك فيوز مكانيكي كه در واقع يك ديسك مكانيكي در پشت بالانسر است از حركت بالانسر جلوگيري ميكند. به طور دقيقتر، ديسك مكانيكي با قفل نمودن بالانسر از حركت محوري آن و در نتيجه از تخريب طبقات پمپ ممانعت به عمل ميآورد. محل قرارگيري اين فيوز در قسمت انتهايي شفت نزديك به ورودي پمپ بوده و در فاصلهاي مشخص در محدوده يك تا پنج ميليمتر نسبت به پوسته ثابت قرار ميگيرد. همچنين چندتكه طراحي شدن ديسك و استفاده از ضربهگير و همينطور ضخامت ديسك از مواردي هستند كه نوع پمپ و فشار كاري، آنها را تعيين ميكنند.
موارد یافت شده: 5